Promocje
Rozpylacz Delphi L322PBC , L 322 PBC
Rozpylacz Delphi L322PBC , L 322 PBC

153,75 zł

Cena regularna: 166,05 zł

Najniższa cena: 166,05 zł

125,00 zł

Cena regularna: 135,00 zł

Najniższa cena: 135,00 zł
szt.
Nakrętka wtryskiwacza DENSO 82 2017
Nakrętka wtryskiwacza DENSO 82 2017

22,90 zł

Cena regularna: 32,22 zł

Najniższa cena: 32,22 zł

18,62 zł

Cena regularna: 26,20 zł

Najniższa cena: 26,20 zł
szt

USM1 -Tester skoku kulki i silników krokowych , generator częstotliwości , nastawa PWM

Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 24 godziny
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena brutto: 2 337,00 zł 2337.00
Cena netto: 1 900,00 zł
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Producent: Robson Parts
Kod produktu: USM1

Opis

Uniwersalny sterownik mocy USM1 

---   ZAPROJEKTOWANY I WYPRODUKOWANY W POLSCE   ---



Tester służy do wykonywania testów różnych elementów nastawczych i wykonawczych znajdujących się m.in. w pojazdach.


  • Przy jego pomocy jesteśmy w stanie wysterować dowolny element bierny o charakterze rezystancyjno-indukcyjnym w szerokim zakresie mocy.
  • Sterownik może pracować w kilku trybach, stąd możliwość testowania tak różnorodnych grup elementów jednym przyrządem. Jednocześnie USM został maksymalnie uproszczony w obsłudze, aby w intuicyjny i szybki sposób dokonywać testów. W związku z tym tester ten posiada tylko jeden wyświetlacz cyfrowy, kilka przycisków i kontrolek z czytelnymi opisami oraz jedno pokrętło nastawcze.

  • Urządzenie posiada też zabezpieczenia przed przeciążeniem prądowym i to zarówno jednokrotne (bezpiecznik topikowy) jak i powtarzalne (bezpiecznik elektroniczny), co podnosi komfort obsługi i zmniejsza stres związany z możliwością popełnienia błędu przez operatora (np. niecelowe zwarcie wyjścia mocy).

  • W komplecie znajdują się wszystkie potrzebne kable z najbardziej uniwersalnymi złączami

 

T R Y B Y      P R A C Y

 

Tryb PWM

Jest to podstawowy tryb pracy USM i jest on domyślnie aktywny po włączeniu zasilania. W tym trybie na wyjście podawany jest przebieg napięcia prostokątnego o stałej częstotliwości i zmiennym współczynniku wypełnienia (skrót z ang.: PWM). W efekcie przez element testowany popłynie prąd impulsowy, który będzie miał różne wartości średnie. W praktyce dla elementów indukcyjnych oznacza to niemal płynną zmianę prądu w pełnym zakresie (od zera do maksimum) i co za tym idzie – siły, którą wytwarza pole magnetyczne.

W każdej chwili można dokonać nastawy wartości jednej z tych dwóch wielkości, przy czym nastawy częstotliwości dokonuje się po uprzednim wybraniu trybu (P5). Wybór częstotliwości został tutaj ograniczony tylko do kilkunastu z góry określonych wartości (podane w parametrach technicznych na końcu instrukcji), gdyż w praktyce nie mapotrzeby precyzyjnego ustalania tej częstotliwości.

Nastawa PWM jest możliwa w pełnym zakresie, czyli od zera do stu procent, gdzie skrajne wartości oznaczają stały potencjał bez kluczowania

 
Żarówka
 
 
Silnik od wycieraczek
 
Zawór/Mechanizm regulacji biegu jałowego
 


 

Tryb IMPULS

W tym trybie na wyjście podawany jest przebieg napięcia prostokątnego o stałej częstotliwości i zmiennym czasie trwania aktywnego impulsu. Jest to szczególnie pożądane dla elementów, dla których krytyczna jest wartość czasu trwania włączenia, np. dla wtryskiwaczy lub cewek zapłonowych. Można również z doskonałym rezultatem używać tego trybu jako generator częstotliwości do symulacji przebiegów np. różnych czujników obrotów.

 


 

Tryb IMPULS-CR

Jest to tryb działający identycznie jak tryb IMPULS w sensie logicznym, jednak posiada specjalne cechy dedykowane do obsługi wtryskiwaczy „common rail”, w których to można dokonywać pomiaru tzw. „skoku kulki”.

Z powodu swojego działania tożsamego z trybem IMPULS nie ma dla tego trybu osobnej kontrolki stanu włączenia, lecz jego wybór następuje zaraz po trybie IMPULS (nie zmienia się kontrolka P3), a zasygnalizowane jest to włączeniem się obu kontrolek trybu ograniczenia prądu CR (które działają tylko w tym trybie) oraz zmianą wartości czasu na wartość znacząco większą niż w trybie IMPULS (znika przecinek), bo wymagany zakres czasów impulsu jest tutaj na poziomie setek milisekund, czyli dziesiątych części sekundy.

W tym trybie po włączeniu „START” następuje wykonanie cyklu pracy, po czym automatycznie zostanie włączony „STOP” oraz zostanie wymuszona przerwa czasowa, podczas której nie da się włączyć „START”. W trakcie trwania przerwy na wyświetlaczu widać upływający czas w sekundach (Litera „P” oraz cyfra z dwoma kreskami po bokach). Owa przerwa służy do chociaż małego ostygnięcia cewki wtryskiwacza po podaniu długiego impulsu mocy.

OGRANICZNIK PRĄDU CR

Funkcja ta pozwala ograniczyć zwykle duży prąd wtryskiwacza „common rail” tylko w trybie „IMPULS-CR”, który to tryb jest dedykowany do tego rodzaju elementów.

Do wyboru mamy dwa stopnie ograniczenia związane z dwoma fazami wysterowania wtryskiwacza. W pierwszej fazie trwającej około 10ms prąd jest ograniczany do około 20A, natomiast w drugiej fazie trwającej do końca cyklu wyzwalania, prąd jest ograniczany do około 12A. Każde z tych ograniczeń można wyłączyć pozwalając naniekontrolowany przepływ prądu przez wtryskiwacz.


 

Tryb KROK

Tryb krokowy służy do poprawnego wysterowania silników krokowych bipolarnych występujących w niektórych pojazdach jako np. regulator biegu jałowego lub kąta pracy pompy wtryskowej.

Po włączeniu „START” sterownik uruchamia specjalny generator sygnałów o odpowiednich fazach i polaryzacji, co powoduje ruch obrotowy silnika. Aby uzyskać ruch należy nastawić żądaną wartość kroków do wygenerowania. Sterownik zawsze dąży do odliczenia zadanej liczby kroków po czym czeka na następną wartość. Ruch może się odbywać w obu kierunkach, toteż nastawa kroków może być ujemna, co dla silnika nie ma znaczenia.

Dla tego trybu przewidziano możliwość zmiany konfiguracji podłączenia styków do silnika bez konieczności ręcznego ich przekładania. Jest to podtryb o nazwie „TRYB KROK” wybierany przyciskiem (P4). Ma to na celu ułatwienie podłączenia (bo można dowolnie podłączyć styki do silnika) oraz umożliwienie stosowania jednego kabla z popularnym złączem silników krokowych dla różnych konfiguracji podłączeń cewek silnika, które to zależą od producenta.

 


 

Funkcje niejawne

W sterowniku USM1 istnieje kilka ukrytych funkcji, które nie są eksponowane z uwagi na ich drugorzędną ważność, a których może komuś brakować w niektórych sytuacjach. Są to poniższe funkcje:

  1. 1)  W trybie PWM – możliwość zmiany rozdzielczości zadawania. Zmiana polega na przesunięciu przecinka o jedno miejsce w lewo, co umożliwia zadawanie z rozdzielczością 0,1%. Wyboru wł/wył można dokonać przyciskając przycisk (P3) ale w stanie „START”.

    Po wejściu w tryb PWM zawsze domyślnie ustawiana jest

    rozdzielczość 1%.

  2. 2)  W trybie PWM – możliwość zmiany sposobu pracy

    drugiego kanału mocy z równoległego na przeciwsobny. Funkcja ta może się przydać, gdyby zaistniałaby potrzeba wysterowania elementu, który ma dwa wejścia mocy wymagające właśnie dwóch sygnałów o przeciwnych fazach (np. specjalny zawór biegu jałowego silnika).

 


 

 PARAMETRY TECHNICZNE

  • -  napięcie zasilania dopuszczalne: 8-35VDC

  • -  napięcie zasilania zalecane dla pracy długotrwałej: 10-30VDC

  • -  maksymalny pobór prądu bez obciążenia: 0,3 A

  • -  prąd znamionowy wyjścia mocy: 5A

  • -  prąd krótkotrwały wyjścia mocy: 14A

  • -  prąd maksymalny wyjścia mocy: 30A

  • -  napięcie wyjścia mocy – takie samo jak zasilania

  • -  częstotliwość dla PWM: 10÷1000 Hz (wybrane wartości)

  • -  częstotliwość dla IMPULS i KROK: 1÷100 Hz (skok co 1)

  • -  zakres PWM dla trybu PWM: 0÷100% (skok co 1 lub 0,1)

  • -  czas impulsu dla trybu IMPULS: 0÷20 ms (skok co 5 lub 10μs)

  • -  czas impulsu dla trybu IMPULS-CR: 0÷1000 ms (skok co 100)

  • -  maksymalny błąd czasu lub częstotliwości: 0,5%


 GWARANCJA 24 MIESIĄCE    - ZAPEWNIAMY SERWIS GWRANCYJNY I POGWARANCYJNY


 

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl